måndag 14 april 2008

Kecskemét

Igår hände något ovanligt, jag och Erik gjorde en dagsutflykt till en närliggande stad. Detta är verkligen inget som tillhör vanligheten, framförallt inte detta år.
Men nu var det så att jag har några vänner som va på besök i Ungern och de skulle vara i just Kecskemét över helgen hos en familj där. Så jag tog mig tiden att åka upp och träffa dom. Fantastiskt roligt. Kecskemét är bara en timma med tåg här ifrån och det va bra att bara få lite miljöombyte vad gäller stad och umgänge, det gjorde gott. Den ungerska familjen som va värd såg till att vissa oss runt ordentlig, hann med stadstur, besök på konst museum och zoobesök.
En lyckad dag helt enkelt, kul att träffa Greg och Vonnie, trevligt med en ny bekantskap i den ungerska familjen(dom hade sju barn!). Massa sol och frisk luft.
Sådana här dagar är det inte gott om detta året och kanske just därför uppskattar jag dem desto mer oxå. Ger mig en känsla av att det är som vanligt(annars är jag rätt insnöad på skolan detta året)









En liten rolig grej var att när vi var på museet så stod jag och läste på en skylt när jag plötsligt hör några pratar svenska så jag utbrister "är ni svenskar". Vilken de var. Det är lite märkligt, jag reagerar väldigt fort på att folk pratar svenska när det inte är människor jag känner. Det är ändå så pass många svenskar och norskar att man hör det lite nu och då men då reagerar jag inte alls på samma sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Aluguel de Computadores, I hope you enjoy. The address is http://aluguel-de-computadores.blogspot.com. A hug.