lördag 30 juni 2007

Blogg

Har ju funderat på detta ett tag. Detta känns ju inte direkt som en fysisk resa längre. Szeged är rätt så mycket hemma nu, och jag spenderar större delen av året är. Att komma till Sverige känns mer som resa än att åka hit. Är dessutom lite less på resedagboken.
Men visst är det en mental resa, i att förbereda sig för det kommande yrket och visst vill jag fortsätta ge er där hemma i Svea en chans att följa med vad som händer i mitt liv. Så, jag kommer fortsätta i bloggform.

För er som inte vet, är jag precis färdig med mitt andra år som medicinstudent. Pluggar i Szeged, en halvstor stad i Ungern. Är grymt nöjd med att ha hamnat här, visst har jag fått slita men det har absolut varit värt det. Nu har jag en lång härlig sommar framför mig då jag förbereda mig för det 3e året, som ryktas vara det svåraste.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad läser ni det tredje året? Patologi antar jag, men läser ni bara det?