söndag 19 augusti 2007

Jag får skjuss!

I min värld, där resande har varit en ganska vanlig del framförallt de senaste 6 åren är det ganska tråkigt. Visst det är jätte kul att komma till nya platser, men den där transport delen där emellan är så fruktansvärt tråkig. Det blir aningens bättre av sällskap, men det är fortfarande tråkigt. Inte ens start och landning med flygplanet är särskilt spännande längre. Det bästa man kan göra är att se till att ha en riktigt bra bok så det känns som tiden går lite fortare i alla fall.

Så igår, precis hemkommen efter den senaste resan, så kan jag ju inte säga att jag såg framemot resan tillbaks till Szeged om en vecka. Segt flyg(tur jag inte är flygrädd), visserligen kortare än till Turkiet men ändå 2 timmar. Transfer mellan flygplats och tågstation, släpa tung väska... Sitta på en halvfräscht tåg i två timmar... släpa tung väska ett par hundra meter till min lägenhet, upp för trappen... Näe, inte kul.

Men så händer. Pratar med min kompis Arden som också är tillbaks i Szeged efter hennes semester i USA. Hon berättar att hon kan hämta mig på flygplatsen, hon ska konferens och kan på väg hem hämta upp mig.
1. Jag slipper den tråkiga släpa och tåg delen av resan
2.
Och är det något som kan få resan att bli trevligare så är det att få spendera den med någon man inte träffat på ett tag


Helt plötsligt känns det inte längre fult så jobbigt.

Inga kommentarer: