måndag 27 augusti 2007

Sekretariatet

Jag bor för en som inte visste i en studentstad. Men faktum är att jag har ingen aning om vart alla dessa studenter håller till. Visst jag ser dom på stan och så, men när dom är skolan. Jag vet vart jag ska gå, vart mina föreläsningar är. Men det är bara den här fakulteten som håller till där.
Det finns inget campus område utan universitetet är infasat med den övriga bebyggelsen

Jag skulle väldigt gärna vilja se hur den funkar rent organisatoriskt. Vi utlandsstudeter har ett eget sekretariat som vi går till, dom har alltså hand för ett par hundra elever. Och där råder totalt kaos!
Öppet tiderna är förkastliga så när dom väl har öppet är det alldeles för många inne i det lilla rummet. Det finns absolut inget syre, är alldeles för varmt(årstid spelar ingen roll), för lite personal, förvirrad personal.
Något kösystem existerar inte, det är djungelns lag som gäller. Och allt detta är flera gånger värre vid terminsstart.

Eftersom man vet att detta är fallet, väntar man in i det längsta innan man går dit. Men så fort man kommer innanför den dörren, kommer huvudvärken och lätt ångest som på beställning. Och det äntligen är sin tur har man glömt bort hälften och vill bara ut så fort det går.

Om det ser ut så på vårt lilla sekretariat kan jag bara ana hur det är på dom andra, där det är betydligt fler elever.

(nu kommer lite skryt, fick nämligen reda på idag att än så länge är det bara 20% som idag är färdiga för att börja 3an. Alltså 80% har fortfarande omtentor kvar att göra.)

Inga kommentarer: