söndag 2 september 2007

Sommarlovet är slut

Ja den här veckan tog sommarlovet slut. Veckan har varit helt galen, på fler än ett sätt.
Det har varit en massa saker att fixa inför skolstarten; skolmaterial som ska fixas, papper och pärmar som ska sorteras, uppfräschning av kunskap... Allt det hade i sig inte varit så farligt, men omständigheter är omständigheter och är svåra att styra över.
Har en kompis här nere som helt dukade under för pressen i veckan, vilket var en rätt obehaglig och energiberövande upplevelse. Situationen är under kontroll nu, och jag är glad att jag kunnat släppa det.

Jag har en hel del kompisar som behövt göra omprov nu efter sommaren. Hela veckan har bara bestått av massa dåliga besked om att de antigen kuggat eller inte gjort provet. Men, tillslut så vände det. I fredags så var det många som äntligen klarade sina prov. Det är inte över än, flera har ytterligare prov kvar, men nu har de i alla fall en chans att göra det(kravet för att få göra prov veckan som kommer är att man bara har ett prov kvar). Detta göra att antalet elever som nu verkar börja tredje året ökat radikalt. :-) Jag är så klart super glad för möjligheten att ha kvar Pommy och Rebecca här, så håll tummarna på fredag när de gör deras sista prov.

Faktum kvarstår dock, jag vet fortfarande inte vilket grupp jag tillhör(men vi har tilldelat oss själva en grupp tills skolan bestämmer sig), eller vart jag ska vara måndag morgon. Vi har visserligen fått ett preliminärt schema men så klart är måndag ett frågetecken. Jaja, det är ju Ungern. Ingen idé att bli stressad eller irriterad, det löser sig ju tillslut.

Har spanat in de nya ettorna lite oxå, men inte alls som förra året(undrar varför?). Det är i alla fall kul och se deras förvirrade och förväntansfulla ansikten. Detta året är det ett helt gäng japaner som börjat, kul med en ny nationalitet.

Inga kommentarer: