lördag 22 september 2007

Fortsättning

Ja detta med gruppindelning har varit som en dålig följetong i skolan denna vecka.
Är det något jag lärde mig på mobila så vart det att ville man få något så var det lika bra att gå till högsta hönset på en gång. Så med denna lärdom gick vi till det högsta hönset för oss utländska elever. Prof. Szabo, han råkar nämligen vara vår lärare i ett av våra huvudämnen det här året, så efter hans lektion bad vi om en bättre lösning än det som var. Han var villig att ge oss ett försök att göra ett försök själva. Han ville ha ett förslag från oss till nästa morgon.
Så där stod vi, klockan sju på kvällen, 50 pers. Det var verkligen inte lätt att få alla nöjda eller ens lyssna på varandra. Men en timme senare var vi några som tillslut lyckats få ihop en lista som folk var nöjda med. Rebecca blev lite arg på mig sen, å frågade varför i hela världen jag drog i det hela när jag egentligen inte är direkt påverkad(jag var ju faktiskt i den gruppen jag ville), och jag hade inget bra svar på det hela mer än att det gör mig så arg att dom sköter det så dåligt från skolans sida.
I alla fall så lämnade vi in ett förslag, dom följde det inte exakt men tillräckligt nära för att folk inte ska orka bråka mer. Vi går snart in i den 4e veckan och man orkar inte slåss längre, man vill bara komma in en rutin även om det nu innebär att man får "börja om" igen med nya lärare.

Inga kommentarer: