onsdag 19 september 2007

Grannar

Är helt slut i huvudet nu, går i skolan från 8-19 men en timmes lunch på onsdagar. Kan inte påstå att jag är jätte mottaglig på föreläsningen mellan 17-19 men dagen går ändå förvånansvärt fort.
I alla fall så hade jag precis kommit hem och suttit mig i soffan när det ringer på dörren(finns två olika ringklockor, en som sitter på dörren och en som sitter vid entrén till huset och dom låter olika). Att det ringer på dörren brukar bara betyda en sak, att det är mina amerikanska grannar som kommer. Men eftersom klockan redan var över åtta så var jag lite konfunderar(dom är inga kvällsmänniskor alls), men när jag öppnade så var det en annan granne. Hon undrade om jag kunde tänka mig att lära henne svenska, hon var au-pair i finland för en massa år sedan och lärde sig svenska där istället för finska. Jag hade aldrig sagt jag till det om det inte var för att det var hon, hon är väldigt trevlig. Hon ville betala mig för det, men det hade bara varit fånigt så istället kom vi överens om att hon i gentjänst har en ungersk konversations "lektion" med mig(hon var visst ungerskalärare men är mammaledig nu). Fantastiskt lösning tycker jag, min ungerska kunskap behöver ju verkligen förbättras.

Inga kommentarer: