tisdag 18 september 2007

Dags för uppdatering

Det är fortsatt spännande i skolan, ny information formligen spottas ut dagligen från lärarna. Dessutom är det så många ord som fortfarande är nya så det är mycket som först inte säger mig någonting. Vissa nya ord har jag nu hört ett par gånger och åtminstone kan känna igen men som jag ännu inte riktigt kan definera utan att behöva fundera över det en stund. Så denna nya terminologin gör att allt tar längre tid, längtar tills åtminstone sådana saker har börjat falla på plats.

Jag inser också mer och mer att detta inte är ett lätt yrke jag valt. En sak är väll att lära sig all fakta men vad som är svårare om inte omöjligt att memorera så är det patientkontakten. Vad hjälper det att jag kan en massa saker om jag inte kan få fram növändig information från patienten, inte ställer de rätta frågorna.
Ja, jag har helt klart en spännande väg framför mig.


Inga kommentarer: