tisdag 4 september 2007

Skolstart

Jag har inga som helst vanföreställningar om att det här året kommer bli lätt. Från allra första veckan, nästan två år sedan nu, har vi fått höra om det 3e året. Det året som ingen klarar på första försöket. Jag har dock alltid haft inställningen om att det är klart man kan klara det på första försöket, och är det bevisligen folk som gör. Jag är så motiverad att klara av detta, men en dans på rosor kommer det inte bli för jösses vilka mängder material vi ska ta oss igenom under året. Material som inte bara är stort, men som innebär en helt ny värld. Det känns nämligen på riktigt nu. Det kommer inte bara vara jobbigt utan även ett väldigt roligt och intressant år. Bara efter två dagar har jag börjat ana vad mycket kul vi kommer få göra. Jag ska bli doktor!

Måndagen började med obduktion, eller ja den var väl egentligen redan över när vi kom men vi blev visade resultaten. Detta kommer vi göra 1-2 gånger i veckan, på en avdelning(?, department, vet inte vad jag ska översätta det till) som är rätt nybyggd och super fräsch. Dom får varje år in över 20000 fall som dom ska lösa, det vi får se är ju bara en liten bråkdel men det känns mycket ändå.

Inga kommentarer: