söndag 27 januari 2008

Kakan

Ibland suger det verkligen att vara långt borta från familj och vänner.
I veckan fick en nära vän en liten flicka, och det är SÅ tråkigt att inte kunna träffa dom.
För det mesta tänker jag inte så mycket på allt jag missar när jag är här, livet är ju så fullt här ändå. Men ibland inser jag hur mycket jag går miste om genom att vara så långt borta. Vänner som man inte träffar så ofta. Man missar stora händelser i livet hos de som är mig nära hjärtat; bröllop, nya pojkvänner, begravning och nu missar jag detta stora i att fira ett nytt liv(igen).

Men visst, det är mitt val att komma hit. Min dröm jag får en chans att uppfylla genom att komma hit så jag skulle inte vilja ha det annorlunda, hade t.ex. inte träffat Erik om jag inte kommit hit.
Kan man inte få ha kvar en bit av kakan och äta den?!

Hur som helst. Ett bamsegrattis till Flickan familjen S!

Inga kommentarer: