fredag 11 januari 2008

Tentaperiod

Fick frågan hur det går med tentorna, å jag kan väll inte säga att det går kanon direkt. Är riktigt kämpigt, på ett annat sätt än förut. För det första är det rätt knäckande att plugga och plugga, har ju knappt gjort annat än plugga hela terminen men att det ändå inte ger den utdelning som man tycker man förtjänar tar det emot(kan hålla en lång utläggning om systemet här men jag har inte alls någon lust). Sen just för att det har varit så mycket plugg hela terminen är jag så less på plugga att vissa dagar är det sååå svårt att va duktig, man blir liksom likgiltig tillslut, å det är inte bra alls. Sen finns det ytterligare skolfaktorer som spelar in i ökad stress detta år, som ger många på tredje året ett par extra rynkor i pannan dessa dagar.
Men nu, den här veckan, har jag i alla fall gjort två av mina fyra tentor. En inte särskilt krävande medicin tenta, och en mikrobiologi & immunologi tenta som krävde lite mer men ändå en av de lättare. Så nu har jag "bara" två kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dina sista två tentor! :)

Det är ups and downs i pluggandet, och man får så ruskigt dåligt samvete de dagar man bara inte orkar plugga (läser en kurs i komplementärmedicin just nu och ska iväg på ST-kurs i anestesi nästa vecka). Jag borde förbereda nästa veckas kurs, samtidigt som jag gör det sista i komplementärmedicinen....och helst skulle jag vilja vara ledig och göra ingenting en dag eller två. Eländiga Luther knackar en på axeln i sådana lägen.