fredag 11 april 2008

Nu har det vänt och pytte bebis

Nu börjar tiden när man inte längre klär på sig för att gå ut när man kommer in istället.
Imorse innan jag gick till skolan var det redan 18 grader i skuggan, när jag sedan kom hem mitt på dagen var det 25. Helt underbart! Varmt utan att det blir för mycket och det är svalt och skönt att komma in. Det kunde gärna stanna så här, helt lagom. Dessväre vet jag ju att en bit in i nästa tentaperiod kommer jag tycka värmen är smått olidlig då den inte längre går att hålla ute ur lägenheten. Men nu ska jag bara njuta av sol, värme och syrener som luktar underbart.

Idag på patologin fick vi se ett fall av en utomkvedshavandeskap en liten liten bebis(10-12 veckor gammalt foster) som var ca5 centimeter men så söt. Alla va helt förundrade över att den såg som en riktig bebis med fingrar, tår, öron... ja rubbet fast bara väldigt liten. Det är sånt som tar tag i hjärtat lite extra.

Inga kommentarer: