onsdag 9 april 2008

tandläkarbesök

Förra veckan var det dags. Jag undviker gärna att gå till tandläkaren, och sedan man måste betala ännu mer så. Gå och betala för något som bara gör ont och är obehagligt, nej tack
Men nu gick det faktiskt inte att undvika, jag hade lyckats bita av en tand. Ringer min kära vän som har koll på vart man ska gå för diverse besvär. Hon fixade en tandläkar tid till mig morgonen efter och kör mig dessutom dit.
Vi kommer in i väntrummet, det är två personer före mig.
Person 1 går in, kommer strax ut igen och sätter sig.
Person 2 går in, kommer oxå strax ut och sätter sig igen.
Jag går in, tandläkaren tar sig en titt, konstaterar att detta ju måste fixas. Undrar om jag vill ha bedövning. Ja tack! Han sätter bedövningen och ber mig gå ut och vänta på att den ska sätta sig. Person 1 går in igen, kommer ut och sätter sig en stund senare igen.
Person 4 går in, kommer ut och är färdig.
Person 2 går in igen blir klar och så är det min tur igen.
Han lagar mig tand, efter mig går person 1 in igen.
Allt detta sker inom loppet av 40 min. Snacka om att vara effektiv.
Jag lämnade lägenheten strax innan 8, sen var jag i skolan strax före 9.

Trots min aversion mot tandläkare så var han faktiskt riktigt trevlig, plus för en lagning tog han inte mer än ca 300 kronor. Här snackar vi bra pris! Kan kanske tänka mig att gå till tandläkaren igen innan jag flyttar här ifrån.

Här har våren landat för gott, att cykla nedför gatan är en fröjd för det luktar så gott. Skönt att bara ta en extra tröja till skolan, njuta av värmen på lunchrasten osv.

Inga kommentarer: