måndag 3 december 2007

1a advent

Så var ännu en helg över. Söndagar är min absoluta favoritdag på veckan. Då är jag nämligen ledig från skolan, då får jag göra allt sådant jag inte har tid med under veckorna.
När jag i slutet på oktober helt höll på att tappa lusten för skolan så bestämde jag mig för att även om jag har så mycket att göra att jag lätt fylla mer än veckans 7 dagar att jag måste ta lite ledigt. Vi var bara halvvägs genom terminen och jag va helt slut, hur skulle det då se ut vid tentaperioden?! Var tvungen att göra någon slags förändring eller så skulle jag inte orka. Så jag bestämde mig för att ta en helledig dag, och eftersom biblioteket inte är öppet på söndagar så fick det bli söndag.
Och det är en sådan oerhört befriande känsla att vakna på söndag och veta att jag inte får öppna böckerna. Jag kan leva hela veckan på den.
Just den här söndagen var det fullt program men ändå avslappnade för det var annat än skola. Började dagen med en bakdejt med mina grannflickor. Fantastiskt kul att göra pepparkakor med dom, även om jag hade pepparkaksdeg i halva lägenheten efteråt. Sen blev det lunch hos grannarna men lite advents pyssel. Visste ni förresten att de olika advents dagarna symboliserar olika saker. Har jag aldrig hört tror jag(1a advent- hopp, 2a-glädje, 3e- frid, 4e- kärlek). Efter lunchen gick jag och Erik på julmarknaden en sväng innan Arden och en annan kompis Judit kom hit till mig på lite pepparkakor och glögg.
Och vips så va den dagen slut.

Nu har en vecka kört igång, och som det verkar får jag sällskap om ett par dagar. Rebecca som snart kommer tillbaks för att göra sin tenta har fått bostads problem så hon ska bo med mig(har även mina grannars lägenhet till förfogande så kan sprida ut oss där om det blir för trångt hos mig) den tiden hon är här. Känns faktiskt jätte kul, har funderat på hur jag i all världen ska ha tid att träffa henne med alla tentor men bor hon här så får jag i alla fall se henne litegrann.

Inga kommentarer: