onsdag 6 februari 2008

Så då...

... har det börjat igen. Terminen har dragit igång. jag mjukstartat med att gå på lektionerna men låter mig själv va ledig resten av dagen(nästa vecka börjar plugget igen). Är nästan lite svårt att låta bli att plugga men vet att jag behöver få en ordentlig brejk så jag försöker bara ta det lungt.

Det är väldigtlite folk så här första veckan, dels för att det fortfarande är ganska många som pluggar för en sista chans att göra omprov och sedan dels för att många inte kommit tillbaks hit igen. Därav har det varit ganska glest bland bänkarna i skolan.
Schemat som från början såg ut att vara en smärre mardröm har sakta men säkert förbättrats och känns numera helt överkomligt. Det är dock lite opraktiskt att ha 3 dagar 8-16/18 utan egentligen någon riktigt lunch rast, idag fanns det inte ens tid att springa till subway. Får helt enkelt anstränga mig lite mer med att ta med mat(och övertala skolkafét att skaffa mikro så man kan värma den).
Den här terminen läser vi även en riktig medicin kurs(förra terminens medicinkurs var snarare grunder i att ta anamnes och diagnostiska metoder...) vilken känns riktigt kul. Våran(min grupps) praktiska handledare är dessutom riktigt bra, faktiskt mån om att vi ska lära oss. Även vår handledare på kirurgen är riktigt bra, det bådar riktigt gott för terminen! Känns faktiskt som att jag kommer ha lärt mig något till sommarpraktiken i Sverige i sommar.

Inga kommentarer: