fredag 26 juni 2009

Leg

Idag var jag i stan och utträttade lite ärenden, fixa papper på skolan, gå till internetföretaget för 4e gången de senaste veckorna(jag har sagt upp abonnemanget men får ändå räkningar, till skillnad från klasskompisen som inte fått en enda räkning på ett år, trots att hon varit där och frågat varför), köpte paprikapulvret pappa pratat om länge nu(hoppas det blir bra), kopierade nycklar... det sista jag gjorde var att gå till mataffären. När jag kommer till kassan ber hon om identifikation, de flesta fall där jag bes om identifikation så vill de se mitt studentleg, men förstod inte alls varför hon skulle vilja se det. Att hon skulle vilja se min vanliga legitimation förstod jag inte heller. Plockar i alla fall fram det till slut när hon ber igen. När hon kollat ett stund på den ber hon mig visa vart det står när jag är född. Då fattar jag att hon ville ta reda på om jag är över 18, jag skulle ju köpa vin.
Jag fyllde 27 för ett par dagar sen, ser jag verkligen nästan 10 år yngre ut än vad jag är?!

Inga kommentarer: