tisdag 16 oktober 2007

Grannarna

Glömde berätta. Jag sov en natt på andra sidan vägen, alltså hos mina grannar.
Grannmamman skulle åka till USA, och flyget ickr tidigt på morgonen dvs innan tågen börjar gå. Så, grannpappan behövde skjutsa henne. Och för att inte behöva ta med barnen, så är jag den snälla grannen som ställer upp.
Jag sov alltså där, övervakade morgonrutinerna och gick med dom till skolan. Ingen större uppoffring, deras skola ligger på vägen till min skola och vi börjar ungefär samtidigt.
Hade jag inte gått upp med dom så hade jag nog iof tagit en sovmorgon, morgonlektionen på tisdagar är nämligen ett riktigt sömnpiller. Men det var riktigt bra att jag gick den här tisdagen, för det vara bara 8 personer där så läraren tog närvaro, alltid bra med lite pluspoäng.
Sen är det ju inte varje dag jag vaknar av att någon hoppar i min säng ;)

Inga kommentarer: