tisdag 27 november 2007

5 minuter

Jag var minst sagt frustrerad över det faktum att patologin inte lagt upp sina provdatum. På den enda lektionen jag gick, som var patologi föreläsningen säger professorn att dom ska försöka lägga upp dom till imorgon. Ännu mer frustrerad, ska man behöva sitta uppe hela natten oxå. Jag och Kristin började fundera på om vi skulle sitta i skift under natten. Jag skickar iaf ett sms till min grupplärare i patologin och frågar om han vet, han säger att det borde komma under eftermiddagen. Så vi, jag och Kristin bestämmer oss för att sitta halvtimmespass och vakta. Eftersom resultatet av förra veckans mikrobiologiprov skulle sättas upp i skolan bad jag en kompis från ett annat år gå och kolla det för mig. Inom loppen av 5 minuter händer sen väldigt mycket. Jag får resultatet att provet gått, bra. Medan jag meddelar Kristin att vi klarade oss loggar jag in en sista gång innan det är hennes tur att ta över, varpå jag ser att två datum är uppe. Det ena är det datumet vi vill ha så snabbt som ögat skriver jag in oss, två sekunder senare är den 5e platsen tagen.
Så från att ha varit väldigt irriterad blev jag väldigt glad på väldigt kort tid. Nu kanske jag kan koncentrera mig oxå.

Inga kommentarer: