måndag 26 november 2007

Mycket nu *uppdaterad

Nu är det 3 veckor till tentaperiodens början så nu börjar spurten som inte slutar förrän i början februari. Ser inte riktigt slutet på tunneln ännu men det är bara att ta en dag i taget. Egentligen är nog inte slutet på tunneln förrän till sommaren, men man får väll ta första terminen som delmål.
Imorgon kl 6 så öppnar datasystemet där man skriver upp sig för tentorna så det är bara att gilla läget och gå upp om jag vill få dom datum jag vill ha.

Tisdag kl 9.30 - Nu sitter jag här, tentaregistreringen började för flera timmar sedan men tentan som hela tentaperioden hänger på(patologin) har fortfarande inte behagat dyka upp. Måste gå på en lektion men resten av dagen får jag helt enkelt sitta å häcka framför datorn. Kul, NOT.
Så här var det förra året med anatomin, då kom den tillslut upp mitt på natten så när ryktet väl nått mig så var de datum jag ville ha redan tagna. Men det gick ju ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka ämnen är det som ska tenteras nu i den här omgången? Patologi?

I alla fall: jag håller tummarna för dig! :)

S. sa...

Systemet är ju lite annorlunda här, läser patologi, patofysiologi och microbiologi&immunologi parallelt, och nu om ett par veckor är det deltenta i alla tre inom loppet av några veckor. I sommar kommer stora sluttentorna.
Vi måste dock klara dessa deltentor för att få fortsätta kursen till våren.