tisdag 3 juni 2008

Biblioteket och flytt

Erik har under dessa två år han bott här mer eller mindre inte satt sin fot på biblioteket (iaf inte pluggat där, bara vart förbi och fikat med mig någon gång). Jag å andra sidan spenderar ganska mycket tid, framförallt detta året och ännu mer så under tentaperiod.
Så jag har ju tyckt att han borde ge biblioteket en chans, då får han ju faktiskt träffa mig lite mer men han har varit ganska svår flörtad så jag hade get upp.
Men så här om dagen var han förbi, efter ett ärende i stan, och fikade med mig. Kristin frågar om han tänkt stanna och plugga, och till min förvåning så bestämmer han sig faktiskt för stanna en stund. Det går ganska bra, han sitter kvar hela eftermiddagen. Han kommer till och med tillbaks dagen efter och stannar hela dagen. Till sin egen förvåning går plugget faktiskt bra plus att han får fin utsikt som bonus. Och jag är glad att få ser han lite mer än vanligt.

Han har även i dagarna skrivit kontrakt för en ny lägenhet till hösten. Rebecca, min kära vän, har bestämt sig för att inte komma tillbaks till hösten utan ska istället börja 3e året i Budapest. Så hennes lägenhet blev plötsligt ledig. Eftersom den är samma standard och prisklass som Eriks nuvarande lägenhet men med den stora förmånen att det är två gator bort från min lägenhet så har han bestämt sig för att ta över den(då kom i alla fall något gott ur eländet att Rebecca inte kommer tillbaks)
Jag har allt en fin pojkvän som väljer att flytta för min skull.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till att du klarade provet idag! Farsan